اذهب إلى المحتوى
  • 0

مشكلة في اول برنامج فلاتر

حسن _صالح

السؤال

السلام عليكم ورحمته الله و بركاته ، انا نصبت فلاتر و دارت ، طبعاً دارت كتبت برنامج hello,world وحاولت اشغله من الجهاز و فعلاً أشتغل

void main()
{
	print("hello,world");
}

المشكلة حالياً لما بدي اعرف مكتبة الفلاتر  عن طريق السطر

import 'package:flutter/material.dart';

بيطلعلي error عند التشغيل 

Error: Could not resolve the package 'flutter' in 'package:flutter/material.dart'.
app.dart:1:8: Error: Not found: 'package:flutter/material.dart'
import 'package:flutter/material.dart';

أرجو حل المشكلة و شكراً

رابط هذا التعليق
شارك على الشبكات الإجتماعية

Recommended Posts

  • 0

 

يدعم Flutter استخدام الحزم المشتركة التي ساهم بها مطورون آخرون. يتيح ذلك إنشاء تطبيق بسرعة دون الحاجة إلى تطوير كل شيء من البداية. لكن تحتاج لتثبيت هذه الحزم أولا، ولفعل ذلك:

- أضف اسم الحزمة وإصدارها إلى ملف pubspec.yaml الخاص بحزمتك:

dependencies:
  http: ^0.12.2

- ثبت الحزمة من خلال:

1- تنفيذ هذا الأمر في سطر الأوامر 

flutter pub get

إن لم يعمل معك جرب هذا الأمر:

flutter packages get

أو إضغط على زر Get Packages في الجزء الأيمن عند فتح ملف pubspec.yaml في VS Code.

2- أعد تشغيل VS Code وأعد تشغيل التطبيق أيضُا.

ملاحظة: يمكنك البحث عن حزم جديدة من الموقع الرسمي لحزم فلاتر ودارت.

رابط هذا التعليق
شارك على الشبكات الإجتماعية

  • 0

قد يكون ذلك نتيجة لعدة أسباب، بعض الحلول:

1- تأكد من أنك ضمن نفس الملجد تشغيل المشروع

2- في حال كنت تستخدم محرر لا يدعم التضمين التلقائي، حاول تنفيذ الأمر التالي:

flutter pub get

أو:

flutter packages get

3- تأكد من وجود الملفات ضمن: .packages، وفي حال لم تكن موجودة يجب عليك تحميلها مجدداً

4- أعد تشغيل المحرر الذي تستخدمه (VS Code أو Android Studio)

رابط هذا التعليق
شارك على الشبكات الإجتماعية

  • 0

هل يمكنك تجربة تنفيذ هذا الأمر في سطر الأوامر :

flutter packages get

فقد تكون المشكلة أن ال package لديك تحتاج إلى تحديث.

أو ينمنك إعادة تشغيل محرر الأكواد أو android ide التي تعمل عليها لحل هذه المشكلة.

أو ربما تكون المشكلة أن نسخة flutter التي قمت بتثبيتها بها أخطاء، لذا يمكنك حذفها و تثبيت نسخة أخرى من الموقع الرسمي ل flutter

رابط هذا التعليق
شارك على الشبكات الإجتماعية

  • 0

لا تستدعي مكتبة material.dart لأنك تكتب ملف dart عادي.

 

التقاط.PNGلو أردت طباعة hello world بمشروع فلاتر من خلال console يمكنك كتابة الكود التالي.

import 'package:flutter/material.dart';

void main() {
  runApp(MyApp());
  print('hello world'); // Here 
}

class MyApp extends StatelessWidget {
  // This widget is the root of your application.
  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    return MaterialApp(
      title: 'Flutter Demo',
      theme: ThemeData(
        // This is the theme of your application.
        //
        // Try running your application with "flutter run". You'll see the
        // application has a blue toolbar. Then, without quitting the app, try
        // changing the primarySwatch below to Colors.green and then invoke
        // "hot reload" (press "r" in the console where you ran "flutter run",
        // or simply save your changes to "hot reload" in a Flutter IDE).
        // Notice that the counter didn't reset back to zero; the application
        // is not restarted.
        primarySwatch: Colors.blue,
        // This makes the visual density adapt to the platform that you run
        // the app on. For desktop platforms, the controls will be smaller and
        // closer together (more dense) than on mobile platforms.
        visualDensity: VisualDensity.adaptivePlatformDensity,
      ),
      home: MyHomePage(title: 'Flutter Demo Home Page'),
    );
  }
}

class MyHomePage extends StatefulWidget {
  MyHomePage({Key key, this.title}) : super(key: key);

  // This widget is the home page of your application. It is stateful, meaning
  // that it has a State object (defined below) that contains fields that affect
  // how it looks.

  // This class is the configuration for the state. It holds the values (in this
  // case the title) provided by the parent (in this case the App widget) and
  // used by the build method of the State. Fields in a Widget subclass are
  // always marked "final".

  final String title;

  @override
  _MyHomePageState createState() => _MyHomePageState();
}

class _MyHomePageState extends State<MyHomePage> {
  int _counter = 0;

  void _incrementCounter() {
    setState(() {
      // This call to setState tells the Flutter framework that something has
      // changed in this State, which causes it to rerun the build method below
      // so that the display can reflect the updated values. If we changed
      // _counter without calling setState(), then the build method would not be
      // called again, and so nothing would appear to happen.
      _counter++;
    });
  }

  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    // This method is rerun every time setState is called, for instance as done
    // by the _incrementCounter method above.
    //
    // The Flutter framework has been optimized to make rerunning build methods
    // fast, so that you can just rebuild anything that needs updating rather
    // than having to individually change instances of widgets.
    return Scaffold(
      appBar: AppBar(
        // Here we take the value from the MyHomePage object that was created by
        // the App.build method, and use it to set our appbar title.
        title: Text(widget.title),
      ),
      body: Center(
        // Center is a layout widget. It takes a single child and positions it
        // in the middle of the parent.
        child: Column(
          // Column is also a layout widget. It takes a list of children and
          // arranges them vertically. By default, it sizes itself to fit its
          // children horizontally, and tries to be as tall as its parent.
          //
          // Invoke "debug painting" (press "p" in the console, choose the
          // "Toggle Debug Paint" action from the Flutter Inspector in Android
          // Studio, or the "Toggle Debug Paint" command in Visual Studio Code)
          // to see the wireframe for each widget.
          //
          // Column has various properties to control how it sizes itself and
          // how it positions its children. Here we use mainAxisAlignment to
          // center the children vertically; the main axis here is the vertical
          // axis because Columns are vertical (the cross axis would be
          // horizontal).
          mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
          children: <Widget>[
            Text(
              'You have pushed the button this many times:',
            ),
            Text(
              '$_counter',
              style: Theme.of(context).textTheme.headline4,
            ),
          ],
        ),
      ),
      floatingActionButton: FloatingActionButton(
        onPressed: _incrementCounter,
        tooltip: 'Increment',
        child: Icon(Icons.add),
      ), // This trailing comma makes auto-formatting nicer for build methods.
    );
  }
}

 

s.png

ss.png

تم التعديل في بواسطة بلال زيادة
رابط هذا التعليق
شارك على الشبكات الإجتماعية

انضم إلى النقاش

يمكنك أن تنشر الآن وتسجل لاحقًا. إذا كان لديك حساب، فسجل الدخول الآن لتنشر باسم حسابك.

زائر
أجب على هذا السؤال...

×   لقد أضفت محتوى بخط أو تنسيق مختلف.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   جرى استعادة المحتوى السابق..   امسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • إعلانات

  • تابعنا على



×
×
  • أضف...